16 Scratch. Juhuarv. Muutuja

Selles peatükis õpid,

  • kuidas luua Scratchis keerulisemaid programme kasutades muutujaid ja juhuslikkust,
  • kuidas luua oma esimest mängu Scratchis.

Mõnikord on vaja, et programm teeks midagi juhuslikku, näiteks kui me tahame, et programm veeretaks täringut, siis me ei saa sellele öelda, et ta veeretaks kuue. Selleks tuleb appi juhuslikkus.

Muutuja see on täht või sõna, millele saab omistada väärtust ning mida saab omakorda muuta vajalikul momendil. Muutujaks võib olla näiteks raamatute arv riiulis – seda arvu saab muuta, või näiteks kommide arv kausis – ka see muutub.

Need näited saab üle tuua ka programmeerimisse, näiteks tahame luua programmi, mis loendab kommide arvu kausis. Selleks, et kõik toimiks, tuleb luua muutuja ja anda talle nimi ehk defineerida muutuja, nt kommid või kommide arv, või veel midagi muud. Seejärel öelda programmis, mida teha kui komm ära võetakse või hoopis siis kui komme juurde pannakse.

Erinevates programmeerimiskeeltes defineeritakse muutujat erinevalt. Scratchis toimub see visuaalselt vastava ploki abil.

 

 

JÄTA MEELDE! JUHUSLIKKUS

Juhuslikkus on sündmuse kordumise mustri ja ennustatavuse puudumine. Juhuslikus sündmuste, sümbolite, sammude jne järgnevuses ei ole korda ning need ei järgi äratuntavat mustrit ega reeglit. (Vikipeedia)

 

JÄTA MEELDE! MUUTUJA

Programmeerimises on muutuja element, mis sisaldab andmeid ja millele programmeerija on andnud kordumatu nime. Muutuja sisaldab talle omistatud andmeid seni, kuni talle omistatakse uus väärtus või programm lõpetab töö. Tavalised muutuja tüübid on täisarv, tõeväärtus, andmetüüp ja loend. (Wilson, 2018)


Mida sa täna õppisid?

Mõtle ja arutle koos õpetajaga:

  • Mis sulle tänasest tunnist meelde jäi?
  • Mis tegevus sulle meeldis kõige rohkem?
  • Mis sulle ei meeldinud?
  • Mida sa tänases tunnis uut õppisid?
  • Mis sa arvad, kuidas tänases tunnis õpitud teadmised aitavad sind edaspidises elus?

 

Litsents

Digiõpik II kooliaste Copyright © by priit. All Rights Reserved.

Jaga seda raamatut